http://nashasholadoi.oano.od.ua/issue/feedНаша школа: науково-практичні студії2025-06-05T15:26:56+03:00Балашенко Інна Валеріївна, відповідальний секретар nashashkolaoano@ukr.netOpen Journal Systems<p>Журнал зареєстрований 5 серпня 2022р. Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації: серія КВ № 25190-15130 Р від 05.08.2022 <br />Журнал виходить 4 рази на рік. <br />Друкується за рішенням вченої ради КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради</p>http://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331933ІННОВАЦІЙНІСТЬ УРОКУ ГЕОГРАФІЇ: З ДОСВІДУ ВЧИТЕЛІВ ОДЕЩИНИ2025-06-05T08:41:07+03:00Тетяна Негеляnashashkolaoano@ukr.netСвітлана Кузьміна nashashkolaoano@ukr.netЮлія Тертична nashashkolaoano@ukr.net<p>Метою роботи є розкриття педагогічних напрацювань вчителів географії Одещини щодо формувань ключових компетенцій учнів через використання інноваційних технологій в шкільний географічній освіті.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студіїhttp://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331934МОВЛЕННЄВА КУЛЬТУРА ЯК ФАКТОР СТРЕСОСТІЙКОСТІ2025-06-05T09:00:31+03:00Ольга Подлісецькаnashashkolaoano@ukr.net<p>В статті досліджується вплив мовлення на випрацювання адаптивності та стресостікості у здобувачів вищої освіти. Аналізується мовлення , мова та культура мовлення в розрізі актуалізації цього явища у студентському середовищі. Проводиться паралель між виробленням навичок стресостійкості та адаптивності. Впроваджено думку про великий вплив мовленнєвої культури на ці навички. Зроблено висновок про важливість вміння долати стрес завдяки мовленнєвій культурі.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студіїhttp://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331936РЕАЛІЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЄКТУВАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ2025-06-05T09:24:27+03:00Галина Бабіцькаnashashkolaoano@ukr.net<p>Запропонувано педагогам закладів дошкільної освіти новий вид планування освітньої роботи за технологією психолого- педагогічного проєктування. Досвід включає теоретичне обґрунтування доцільності впровадження проєктної технології в освітній процес у дошкільному закладі, що сприяє творчому ставленню малюків до навколишньої дійсності, розумінню причинно-наслідкових взаємозв’язків у світі, реалізації дітей як особистостей. Матеріали збірника допоможуть педагогам організувати роботу над складанням проєктів, розвити пізнавальну мотивацію дошкільнят, їхню самостійність, ініціативність, допитливість, творчу активність.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студіїhttp://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331941МОВЛЕННЄВА ПІДГОТОВКА ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ2025-06-05T10:01:42+03:00Наталія Гапєєваnashashkolaoano@ukr.net<p>Матеріал спрямований на розвиток мовленнєвої компетентності дітей із ЗНМ перед вступом до школи. У матеріалах представлено сучасні підходи до корекційно-розвиткової роботи, методи та прийоми формування лексико-граматичної структури мовлення, фонематичного сприймання, зв’язного мовлення та навичок звуковимови. Розробка містить систему інтерактивних вправ, ігор та завдань, які допоможуть ефективно формувати мовленнєві навички, підвищити рівень комунікативної активності дітей та сприяти їхній соціальній адаптації. Матеріали будуть корисні вчителям-логопедам, вихователям, які працюють в закладі загальної освіти та спеціальної освіти з дітьми, що мають порушення мовлення.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студіїhttp://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331957ТЕМАТИЧНА РОЗРОБКА «ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ТА КУЛЬТУРНОГО ЖИТТЯ В МАЯКАХ В 1920-Х РОКАХ» ДЛЯ УЧНІВ 10-ГО КЛАСУ 2025-06-05T12:09:15+03:00Катерина Дмитренкоnashashkolaoano@ukr.net<p>Тематична розробка адресована педагогічним працівникам, учителям історії, які реалізовують Концепцію Нової української школи та ознайомлюють учнів з історією рідного краю Маяківської територіальної громади.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студіїhttp://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331963КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ ЗІ СТЕРТОЮ ДИЗАРТРІЄЮ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ2025-06-05T12:48:10+03:00Жанна Колісниченко nashashkolaoano@ukr.net<p>У роботі розглядаються сучасні підходи, методи та прийоми, спрямовані на корекційну роботу з дітьми зі стертою дизартрією збагачення словникового запасу, формування граматично правильного мовлення. Особлива увага приділяється індивідуалізації навчання, розробці спеціальних вправ для дітей зі стертою дизартрією та комплексному підходу, який поєднує мовленнєву терапію, розвиток моторики, дихальні вправи. Матеріали будуть корисні вчителям-логопедам, вихователям, які працюють в закладі загальної освіти та спеціальної освіти з дітьми, що мають порушення мовлення.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студіїhttp://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331968РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ2025-06-05T13:11:43+03:00Тетяна Мелешко nashashkolaoano@ukr.net<p>Методична розробка присвячена проблемі розвитку зв’язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ). У роботі розглядаються сучасні підходи, методи та прийоми, спрямовані на стимуляцію мовленнєвої активності, збагачення словникового запасу, формування граматично правильного та логічно послідовного мовлення.<br>Особлива увага приділяється індивідуалізації навчання, розробці спеціальних вправ для дітей з різним рівнем мовленнєвого розвитку та використанню допоміжних візуальних і тактильних засобів. Матеріали будуть корисні вчителям-логопедам, вихователям, які працюють в закладі загальної освіти та спеціальної освіти з дітьми, що мають порушення мовлення.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студіїhttp://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331984КОРЕКЦІЯ ТА ПОДОЛАННЯ ПОРУШЕНЬ УСНОГО І ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ2025-06-05T14:55:44+03:00Олена Мельніченкоnashashkolaoano@ukr.net<p>У методичних рекомендаціях розкрито питання з корекції та подолання порушень писемного і усного мовлення у молодших школярів як систему різноманітних прийомів та вправ, які сприяють своєчасному виявленню, попередженню та подоланню порушень мовлення здобувачів освіти. Акцентовано увагу на вирішенні проблеми сьогодення, що є надзвичайно важливим для цілої низки наук - медицини, психології, педагогіки тощо. А саме, невиправлені помилки у мовленні можуть не лише закріпитися, а й залишитися в дитини на все життя. Вони не тільки ускладнюють спілкування дитини, а й негативно впливають на засвоєння читання та письма.<br>Відзначено необхідність формування мовленнєво-комунікативної компетентності здобувачів освіти. Зазначено, чому оволодіння культурною мовою - необхідна умова формування соціально активної особистості. Розкрито, яким чином можна навчитися чітко і граматично правильно говорити, мати добре поставлений голос, викладати власні думки в усній та письмовій формі, вміти виражати свої емоції різноманітними інтонаційними засобами, дотримуватися мовної культури і розвивати вміння спілкуватися.<br>Представлено практичний досвід роботи, де одним з найбільш важливих завдань сучасної школи є корекція, розвиток та подолання порушень усного та писемного мовлення школярів, що і підтверджує актуальність вибору теми.<br>Методичні рекомендації будуть корисні вчителям початкових класів, вчителям-логопедам, вихователям, які працюють в закладах освіти з дітьми, що мають функціональні мовленнєві порушення та вихователям дошкільних установ у формуванні правильного культурного мовлення вихованців.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студіїhttp://nashasholadoi.oano.od.ua/article/view/331994ВИКОРИСТАННЯ МНЕМОТЕХНІЧНИХ ПРИЙОМІВ У КОРЕКЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ2025-06-05T15:26:56+03:00Ірина Могилевська nashashkolaoano@ukr.net<p>У роботі розглянуто актуальність та ефективність використання мнемотехнічних методів у роботі з дітьми дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення. Робота містить корисні поради щодо інтеграції мнемотехнічних методів у освітній процес закладів дошкільної освіти. Використання таких прийомів сприяє покращенню мовленнєвого розвитку дітей із загальним недорозвитком мовлення. Запропоновано опис мнемотехнік на різноманітні теми програми для дітей дошкільного віку та мнемотаблиця.Матеріали будуть корисні вчителям-логопедам, вихователям, які працюють в закладі загальної освіти та спеціальної освіти з дітьми, що мають порушення мовлення.</p>2025-05-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2025 Наша школа: науково-практичні студії