ОСВІТА ОДЕЩИНИ: ІНДЕКС БЕЗПЕКИ
DOI:
https://doi.org/10.61339/2786-6947.2023.1.286298Ключові слова:
освітнє середовище, безпека, безпечне освітнє середовище, «Кодекс безпечного освітнього середовища», «Клас безпеки», «Педагог безпеки», принципи взаємодіїАнотація
Статтю присвячено опису технології формування безпечного освітнього середовища.
В основу технології покладено ідею організаційно-діяльнісного проєктування; запропоновано кроки конструювання фізично та психологічно безпечного освітнього середовища. Обстоюється думка, що програма чи проєкт з безпеки мають розроблятися на рівні конкретного закладу освіти і не можуть просто «переноситися» з одного закладу на інший. Обґрунтовується ідея про необхідність розроблення проєктів та програм безпечного освітнього середовища в трьох площинах: профілактична (попереджувальна) робота, дії (алгоритми дій) під час виникнення надзвичайної ситуації чи надзвичайної події, робота з наслідками.