ДИДАКТИЧНІ РЕСУРСИ AGILE-СТРАТЕГІЙ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ДО РОБОТИ З МАТЕМАТИЧНО ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.61339/2786-6947.2023.1.286305Ключові слова:
освітні технології, аgile-стратегії в освіті, дидактичні ресурси освітніх технологій, післядипломна педагогічна освіта, підвищення кваліфікації вчителів, фахові компетентності вчителів математики,, методика навчання математики, атематично обдаровані учні, математично обдаровані учніАнотація
У статті обґрунтовуються актуальні теоретичні та практичні засади застосування цінностей методології agile, трансформованих для системи післядипломної педагогічної освіти. Підтверджено значущість та ефективність зв’язків освітніх підходів XP (eXtreme Pedagogy) та ATLM (Agile Teaching / Learning Methodology), працюючих на основі цінностей agile, з класичними технологіями в кластері неперервної освіти. Виокремлено та охарактеризовано поняття дидактичного ресурсу освітніх agile-стратегій як визначальної складової їхніх змістових та процесуальних компонентів. Уточнено його структуру та функції в загальному комплексі науково-методичного й науково-практичного супроводу роботивчителів з математично обдарованими учнями з боку закладу післядипломної педагогічної освіти. Новизна дослідження полягає також і в аналізі та узагальненні відповідних аспектів і підходів освітніх agile-стратегій щодо розумінняробочих продуктів agile з відчутною відразу результативністю, релевантних для планування та реалізації програм курсів підвищення кваліфікації і для застосування інших форм професійного розвитку вчителів математики в сучасному сегменті післядипломної педагогічної освіти. Показано, як у методології agileдидактичний компонент післядипломної педагогічної освіти від координації предметно-методичних розгалужень системи компетентностей учителята її синхронізації із системою компетентностей математично обдарованих учнів піднімається на рівень основних завдань сучасної дидактики – забезпечення сталого ефективного розвитку компетентностей і творчої активності учасників освітнього процесу. Презентовано практики використання потенціалу методологій agile під час підвищення кваліфікації вчителів математики за різними формами й видами на платформі Комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» й досвід долучення вчителів до цінностей agile.