ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.61339/2786-6947.2023.1.286309Ключові слова:
студенти з інвалідністю, особливі освітні потреби, соціальна адаптація, інклюзія, ЗВОАнотація
У статті розглядається питання соціальної адаптації студентів з особливими освітніми потребами та створення безбар’єрного освітнього середовища в ЗВО. Автор акцентує увагу на технологіях оптимізації соціальної адаптації студентів з особливими освітніми потребами під час дистанційного навчання. За думкою автора, дистанційне навчання може призводити до депривації соціальних контактів осіб з інвалідністю і їх здорових однолітків, підтримувати ізольованість цієї категорії. Особливе значення це набуває для тих осіб, які навчаються за дистанційного принципу в безперервному циклі «школа-ЗВО». Автор впевнений, що організація роботи зі студентами з інвалідністю на рівні молодіжних об’єднань, в тому числі таких, як студентські профспілки, повинна бути організована на принципі адресності та забезпечувати збереження анонімності статусу студента з особливими освітніми потребами. В статті розкрито три основні напрямки щодо адаптації студентів в ЗВО, особливого значення набуло створення інклюзивного середовища ЗВО через розширення соціальних контактів між студентами з інвалідністю та їх однокурсниками. Ключові