ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ УЧНІВ 7-Х КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Анастасія Єрьоменко

DOI:

https://doi.org/10.61339/2786-6947.2023.4.315462

Ключові слова:

управлінські процеси, самооцінювання, інтерактивні технології, рекомендації

Анотація

Стаття присвячена проблемі визначенню навичок з інформаційної безпеки учнів 7-х класів та можливостям застосування інтерактивних технологій у формуванні таких навичок учнів. З’ясовано, що навички інформаційної безпеки є сукупністю знань, умінь і стратегій поведінки, що забезпечують безпеку та ефективність використання інформаційних технологій людиною. Це передбачає розуміння принципів безпечної поведінки в Інтернеті, здатність аналізувати інформацію, виявляти шахрайство, забезпечувати захист даних та розуміти наслідки ризикованих дій у віртуальному просторі. Виявлено, що підлітковий вік супроводжується інтенсивним процесом пошуку та знаходження нових можливостей,
що може призвести до збільшення інтернет-активності. Враховуючи унікальні особливості підлітків, дуже важливо адаптувати навички інформаційної безпеки до їхніх специфічних потреб. На основі теоретичного аналізу, опитування підлітків та спостереження виокремлені навички інформаційної безпеки учнів сьомих класів: усвідомлення та управління ризиками, знання про захист особистих даних,
вміння використовувати безпечні практики інформаційної безпеки, здатність критично оцінювати інформацію із цифрового середовища, соціальні навички в мережі Інтернет. Встановлено, що інтерактивні технології відіграють ключову роль у формуванні навичок інформаційної безпеки учнів. Зокрема, це – інтерактивні відеоуроки, онлайн-вікторини та тести, захоплюючі ігри та симуляції, створення блогів та відеоблогів, інтернет-квести та симулятори, а також організація вебінарів з досвідченими професіоналами. З практичного досвіду наведені приклади застосування інтерактивних технологій на уроках інформатики.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-18

Номер

Розділ

Статті