НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ СТАНОВЛЕННЯ НУШ
DOI:
https://doi.org/10.61339/2786-6947.2024.1(5).315599Ключові слова:
вчитель початкових класів, супровід, науковий супровід, науково-методичний супровід, методичний супровід, професійний розвитокАнотація
Представлено опрацювання дефінітивної характеристики основних понять, дослідження науковців з питань науково-методичного супроводу вчителів початкових класів в умовах становлення Нової української школи та його впливу на їхній професійний розвиток. Досліджено теоретичні питання науково-методичного супроводу педагогів початкової ланки освіти та розмежовано поняття методичний і науковий, науково-методичний супровід. Окреслено особливості науково-методичного супроводу педагогів з метою підвищення професійної майстерності педагогів, здатності до саморозвитку, самоорганзіації та рефлексії. Схарактеризовано функції науково-методичного супроводу, які завдяки сучасним підходам піддались трансформації. Розкрито принципи науково-методичного супроводу (активності, систематичності, індивідуалізації, оптимальності, інформативності, перманентності, комунікативного партнерста і співробітництва, елективності), дотримання яких сприяє успішному супроводу вчителів початкових класів. Висвітлено та схарактеризовано етапи здійснення науковометодичного супроводу в контексті роботи фахівців нуково-методичної лабораторії початкової освіти на базі КЗВО «Одеської академії неперервної освіти Одеської обласної ради». Зосереджено увагу на впровадженні новітніх форм навчання вчителів початкової школи в умовах запровадення та становлення Нової української школи. До дієвих форм навчання вчителів початкових класів щодо розвитку педагогічної майстерності на курсах підвищення кваліфікації віднесено тренінгове, поглиблене навчання на основі тематичних та авторських спецкурсів, а саме: практичні інтенсиви, літня школа, педагогічні студії, спільна видавнича діяльність. Розкрито шляхи оновлення науково-методичного супроводу під час підготовки вчителів початкових класів у формальній освіті у світлі освітніх реформ.