МИСТЕЦТВО І ТВОРЧІСТЬ ЯК ЗАСОБИ КОРЕКЦІЇ ТЯЖКИХ ПОРУШЕНЬ МОВЛЕННЯ В УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Олеся Фоменко

DOI:

https://doi.org/10.61339/2786-6947.2024.4(8).327867

Ключові слова:

мистецтво, творчість, тяжкі порушення мовлення, розвиток, корекція, інтеграція, синтез

Анотація

  В статті зазначено особливості молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення та специфіку роботи з ними. Виділено основу формування ключової комунікативної компетенції, що задовольняє потреби у спілкуванні, пізнанні навколишнього світу та головну умову всебічного і повноцінного розвитку особистості, її успішної самореалізації. Розглянуто вплив мистецтва і творчості на результативність роботи з зазначеною категорією дітей з особливими освітніми потребами та можливості їх синтезу з класичними методами, прийомами корекційної роботи в школі. Проаналізовано засади опанування учнями мистецтва в початковій школі, а, отже, і розвиток творчих здібностей, змістовні лінії відповідно до Державного стандарту, основні групи корекційних технологій, завдання інтеграції мистецтв і ключові підходи, завдання корекційно-розвиткових занять, співзвучність ідей інтеграції та синтезу з вимогами, що ставить суспільство перед сучасною загальноосвітньою та спеціальною початковою школою. Описано ефективність застосування творчої діяльності для формування креативного мислення, розвитку чуттєвої сфери, ірраціонального мислення, здійснення самокорекції психоемоційного стану, а разом з тим розвитку дрібної та загальної моторики, мовного дихання, зорово-просторового гнозису, уточнення й розвитку лексичної сторони мовлення, формування граматичних умінь і навичок, фонематичних процесів, правильної звуковимови, активізації, поповнення словника, розвитку зв’язного мовлення школярів перших-четвертих класів. Вказано на можливості створення таких ситуацій, коли активно використовується життєвий досвід дитини, її емоційні та чуттєві переживання, а як результат відбувається формування необхідних понять, творчих здібностей, корегуються тяжкі порушення мовлення, створюються умови для успішної соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх до життя в соціумі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-19

Номер

Розділ

Статті