КОРЕКЦІЯ ТА ПОДОЛАННЯ ПОРУШЕНЬ УСНОГО І ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.61339/2786-6947.2025.1(9).331984Ключові слова:
корекція мовлення, порушення писемного мовлення, порушення усного мовлення, мовленнєво-комунікативна компетентність, функціональні мовленнєві порушення, попередження мовленнєвих порушень, формування мовної культуриАнотація
У методичних рекомендаціях розкрито питання з корекції та подолання порушень писемного і усного мовлення у молодших школярів як систему різноманітних прийомів та вправ, які сприяють своєчасному виявленню, попередженню та подоланню порушень мовлення здобувачів освіти. Акцентовано увагу на вирішенні проблеми сьогодення, що є надзвичайно важливим для цілої низки наук - медицини, психології, педагогіки тощо. А саме, невиправлені помилки у мовленні можуть не лише закріпитися, а й залишитися в дитини на все життя. Вони не тільки ускладнюють спілкування дитини, а й негативно впливають на засвоєння читання та письма.
Відзначено необхідність формування мовленнєво-комунікативної компетентності здобувачів освіти. Зазначено, чому оволодіння культурною мовою - необхідна умова формування соціально активної особистості. Розкрито, яким чином можна навчитися чітко і граматично правильно говорити, мати добре поставлений голос, викладати власні думки в усній та письмовій формі, вміти виражати свої емоції різноманітними інтонаційними засобами, дотримуватися мовної культури і розвивати вміння спілкуватися.
Представлено практичний досвід роботи, де одним з найбільш важливих завдань сучасної школи є корекція, розвиток та подолання порушень усного та писемного мовлення школярів, що і підтверджує актуальність вибору теми.
Методичні рекомендації будуть корисні вчителям початкових класів, вчителям-логопедам, вихователям, які працюють в закладах освіти з дітьми, що мають функціональні мовленнєві порушення та вихователям дошкільних установ у формуванні правильного культурного мовлення вихованців.