МОДЕЛЬ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ПІДЛІТКІВ У ЦИФРОВОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ДОСВІД РЕАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.61339/2786-6947.2024.4(8).335972Ключові слова:
національно-патріотичне виховання, цифрове освітнє середовище, педагогічні умови, цифрові інструменти, модель вихованняАнотація
У статті представлено модель національно-патріотичного виховання підлітків у цифровому освітньому середовищі, реалізовану на базі Комунального закладу «Мангушський опорний заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів» Мангушської селищної ради Маріупольського району Донецької області. Зосереджено увагу на використанні цифрових технологій для створення патріотичного контенту, реалізації соціально значущих ініціатив, науково-методичному супроводі педагогів та партнерській взаємодії із батьками. Розкрито конкретні приклади цифрових проєктів громадянсько-патріотичного, військово-патріотичного, духовно-морального й екологічного спрямування, що стали ефективним засобом формування національної ідентичності, громадянської свідомості та ціннісних орієнтирів учнівської молоді. Підкреслено значення цифрового освітнього середовища як чинника модернізації змісту та форм патріотичного виховання в умовах глобалізації, війни та цифрової трансформації освіти.